jak trafić na właściwą książkę we właściwej chwili
piątek, 10 lipca 2009
Halina Poświatowska Anioł
***
moim sąsiadem jest anioł on strzeże ludzkich snów dlatego wraca późno do domu na schodach słyszę dyskretne kroki i szelest zwijanych skrzydeł on rano staje w moich drzwiach i mówi: twoje okno znowu świeciło długo w noc
pojawiają się prośby o polecenie książki pogodnej, optymistycznej, pomagającej poradzić sobie z problemami i trudnymi chwilami w życiu. ► Marsha Mehrando ZUPA Z GRANATÓW ► WIECZÓR POLKOWY W TALL PINE - Lorna Landvik kawA będącA balsamem dla dusz ► Flagg Fannie (właśc. Neal Patricia) SMAŻONE ZIELONE POMIDORY ►Šmíd Jan CZYSTE RADOŚCI MOJEGO ŻYCIA lit czeska ►.Kalicińska Małgorzata......Dom nad rozlewiskiem ► Gene Brever: cykl PROT: K-PAX [tom 1] Na promieniu światła [tom 2] Światy prota [tom 3] aniaposz@aster.net.pl ►.Rok w prowansji..Zawsze Prowansja - Peter Mayle ► Frances Mayes pod słońcem toskanii; Bella Toskania: Słodkie życie w Italii * U siebie we Włoszech ** Słodka leniwa Georgia * ► Czekolada - Joanne Harris Davies Martin Ptak z Uliety ►Anna Gavalda po prostu razem......... (czytadło) ►JAN KARON – o pastor TIM w małym miasteczku: W moim Mitford 1] Światełko w oknie 2] Te wysokie, zielone wzgórza 3] Do Kanaanu 4] Nowa pieśń 5] *Wspólne życie: Ślub 6] Przybieżeli pasterze 7] Na tej górze 8] Iskra 9] * ► “Asystenci” Williams Robin Lynn (czytadło) ►Esquivel Laura Przepiórki w płatkach róży (PRZEPISY TEŻ) ► MARC LEVY (lit franc) jak w niebie, jeszcze się spotkamy ►Katie Fforde całkiem nowe życie (czytadło) ►Sarah-Kate Lynch Błogosławieni którzy robią ser (czytadło) ►...Niania w Nowym Jorku Nicoli Kraus, (czytadło pouczające) ►Anite Shreve Ciężar wody *Historia pewnego lata *Jedyne, czego pragnął *Ostatni raz *Pasje tajemne Szkiełka na piasku *Światło na śniegu *Trudna miłość *Żona pilota * Rosyjski kochanek Marii Nurowskiej? I inne niesprawdzone z serii literatura w spódnicy
LISTA KSIAŻEK OKREŚLANYCH W NECIE JAKO BBB SMIESZNE ►JEROME K. JEROME: Trzech panów w łódce (nie licząc psa) w tłum.Kazimierza Piotrowskiego ►"Był sobie chłopiec" Nick Hornby :-) ►Stanisław Barańczak "Pegaz zdębiał" "Nagrody Darwina" ►"WILT" TOM SHARPE- i za każdym razem, gdy wracam do tej książki jestem uchichrana maksymalnie :o)) ►"Smak świeżych malin" Izabeli Sowy. ►Książki wydane w cyklu "Zamek Blandings" Burzliwa pogoda (Wodehouse Pelham Grenville)Miłość i skarabeusz (Wodehouse Pelham Grenville) Pełnia księżyca (Wodehouse Pelham Grenville) * śmieszna wg recenzji Zaufajcie Psmithowi (Wodehouse Pelham Grenville) * ► SUE TOWNSEND -Seria o Adrianie Mole: "Sekretny dziennik Adriana Mole'a lat 13 i 3/4" (1991) "Bolesne dojrzewanie Adriana Mole'a" (1991) (w 2004 nowe tłumaczenie "Adrian Mole. Męki dorastania", 2005) "Szczere wyznania Adriana Alberta Mole'a, Margaret Hildy Roberts i Susan Lilian Townsend" (1993) "Szalone lata Adriana Mole'a" (1996); "Adrian Mole. Na manowcach" (styczeń 2007) "Adrian Mole. Czas Cappuccino" (sierpień 2002) "Adrian Mole i broń masowego rażenia" (listopad 2006) Królowa i ja (tom: 1)Królowa Camilla (tom: 2) * ►-Z babskiej literatury, przy której śmiałam się do rozpuku, cykl Sophie Kinsella o Shopaholiczce . ►-Mnie robawil ostatnio czytany podczas urlopu Jeremy Clarkson. sarkastyczne poczucie humoru. ►-Zdecydowanie Eduardo Mendoza trylogia i "Przygody fryzjera damskiego". ►-1. MERDE! rok w Paryżu2. MERDE! w rzeczy samej 3. Jak rozmawiać ze ślimakiem Autor: Stephen Clarke ►-Dziennik Bridget Jones Helen Fielding, ►-"Brudna robota" "Najgłupszy anioł” Baranek Christophera Moore'a oraz nieśmiertelny Mikołajek ►-Olga Gromyko " zawód: wiedźma" oba tomy.... ►-Ja polecam Marcina Bruczkowskiego i jego "Bezsenność w Tokio". Świetny humor o Japoni z perspektywy gajdzina :) ►"Jajko i ja" Betty McDonald. Poprawia nastrój. ►-a ja polecam- "pan raczy żartować, panie Feynman!" Richarda Feynmana ►Poza tym Cejrowski oraz Roland Topor - "Pamiętnik starego pierdoły czy "Historyjki taksówkowe" ►-mnie bawi do łez Terry Pratchett , jakakolwiek jego książka... ale to świat fantasy. ►-oczywiście bura małpa kofty. polecam:) ►-"Nie-ludzki doktor" Janickiego, wszystkie części Mikołajka, opowiadania Woodego Allena, "Najgłupszy anioł" Moora. ►"Zapiski oficera Armii Czerwonej" Srgiusza Piaseckiego ►lesio dzikie białko chmielewska ►-Douglas Adams "Autostopem przez galaktykę" - dla fanów fantastyki i absurdalnego humoru :) ►-Przygody Rudolfa Gąbczaka w czterech książkach Joanny Fabickiej: "Szalone życie Rudolfa", "Świńskim truchtem", "Seks i inne przykrości", "Tango ortodonto". ►-Polecam "Zapiski z wielkigo kraju" Billa Brysona. Prześmieszna książka. I inne pozostałe Brysona. ►forrest gump i forest i spółka ►"Pantaleon i wizytantki" M. V. LLosy - mistrzowska historia i mistrzowski humor. "Ciotka Julia i skryba" ►a ja czytam ,, Zapiski stanu poważnego" ►Monika Szwaja...znośnie śmieszne ►Clarkson - Świat wg Clarksona ►Ostatnio przeczytałam "Dziecko dla odważnych" Leszka Talki. Rewelacyjnie śmieszna. Polecam dzietnym i bezdzietnym. ►Vonnegut (zwłaszcza "Śniadanie mistrzów" ►Anna Brzezińska "Opowieści z Wilżyńskiej doliny" ►-" Dziennik zakupocholiczki" - typowa babska lektura którą polecam wszystkim koleżankom. ►Nieocenione w tej kwestii są też typowo babskie romanse historyczne autorki Jude Deveroux ►Dzidziuś Pana Laurenta ►"mężczyzna do towarzystwa" Dominiki Stec:)))))) ►"Inne rozkosze", "Pod mocnym Aniołem", "Narty Ojca Świętego" J. Pilcha. Fragmentami trudno opanować spazmy śmiechu ►§22 HELLER -- bog wie i szczerze usmialam sie czytajac........ tortilla flat – steinbeck ►Wyrównać rachunki" Woody Allen - sto w dziesięciostopniowej skali śmieszności ► grochola lot ćmy? Kingsley Amis („Szczęściarz Jim”) Ben Elton („Popcorn”, „Sława aż do śmierci”). ►Brady Udall cudowne życie Edgara Minta (gorzej już być ni e może ale na szczęście jest dobry koniec Cukiereczki IAN MIAN l 17 chiny Już wieczór Autor: Morton Brian Smilla w labiryntach śniegu Autor: Høeg Peter
KOTY ►Doris lessing O kotach ►Hrabal auteczko (uwaga wstrząsające) Moje domowe tygrysy Autor: Sawicka Aleksandra & Sumińska Dorota Terlikowska Maria Dwa koty i pies trzeci wprowadziLa; ysobeth@aster.pl Cześć, Michael!Autor: Kobayashi Makoto komiks z kotem? ►Psy: "Marley i ja" czyli życie, miłość i najgorszy pies świata Johna Grogana. ► DURRELL GERALD Moja rodzina i inne zwierzęta MOJE PTAKI ZWIERZAKI I KREWNI I Zwierzaki mają głos Autor: Phillips Ellen KONRAD LORENZ I tak człowiek trafił na psa *Odwrotna strona zwierciadła: Próba historii naturalnej ludzkiego poznania Regres człowieczeństwa ;Rozmawiał z bydlętami, ptakami, rybami... Opowiadania o zwierzętach Tak zwane zło * Książki wydane w serii wydawniczej "Nasi Bracia Mniejsi" Bella i Sebastian (Aubry Cécile) *Lassie, wróć! (Knight Eric) *Lisia trójka (Burkett Molly)Lisy, sowy i reszta (Burkett Molly) Wadera (Korda Piotr) Roberts Monty Czego uczą nas konie; Dlaczego koń rży Autor: Morris Desmond dod yoolka ► Adams Richard Wodnikowe wzgórza –uwaga- jest się natychmiast królikiem
► U GUIN czarnoksiężnik z archipelagu Shem Samuel przybytek boży, Mount Misery KESEY KEN Lot nad kukułczym gniazdem; Czasami wielka chętka; Pieśń żeglarzy (satyra?) DAVIES ROBERTSON Piąta osoba dramatu [tom 1] Mantykora [tom 2] Świat czarów [tom 3] * H Hesse wilk stepowy, narcyz i złotousty, gra szklanych paciorków Julio Cortazar gra w klasy, o kronopiach i famach GORDON NOAH Medicus (tom: 1)Szaman (tom: 2) Spadkobierczyni Medicusa (tom: 3) Diament z Jerozolimy *Lekarze *Medicus z Saragossy *Rabin * w tle historycznym Riley Judith Merkle Księga Małgorzaty (tom: 1) W poszukiwaniu szmaragdowego lwa (tom: 2) Wodny diabeł (tom: 3) * i Czara wyroczni *Ogród węża *Tajemnica Nostradamusa * ► SANDEMO MARGIT SAGA O LUDZIACH LODU ►JEAN MARIE AUEL- DZIECI ZIEMI - 1Klan Niedźwiedzia jaskiniowego. 2Dolina koni 3Łowcy mamutów 4Wielka wędrówka ►Grzegorz garlat słowik moskiewski sztuka:►10 lat w chinach? FABIENNE VERDIER wspomnienia ► Chevalier Tracy DZIEWCZYNA Z PERŁĄ; DAMA Z JEDNOROŻCEM *Płonął ogień twoich oczu * Spadające anioły * Błękitna sukienka * ►TYBET: Eliot Pattison Mantra czaszki [tom 1] Woda omywa kamień [t 2] Kościana góra [t 3] Piękne duchy [ 4] o cHinach Peonia. Powieść o Chinach - Pearl Buck o japonii ►Sara Backer: "AMERICAN FUJI" – świetnie się czyta I dobrze konczy david Mitchell "Sen _numer_9" Amélie Nothomb "Ani z widzenia, ani ze słyszenia" "Z pokorą i uniżeniem" Bezsenność w Tokio Autor: Bruczkowski Marcin Japoński wachlarz Autor: Bator JoannaJoanne Bator - japonia dla poczatkujacych, ale fajnie napisana... PD JAMES ERICH SEGAL Absolwenci *Akty wiary *Bez sentymentów *Doktorzy *Mężczyzna, kobieta i dziecko *Nagrody *Ostatni akord * Love story (tom: 1) *Opowieść Olivera (tom: 2) IRVING JOHN Czwarta ręka *Hotel New Hampshire *Jednoroczna wdowa *Małżeństwo wagi półśredniej *Metoda wodna * Modlitwa za Owena *Moje filmowe perypetie: Pamiętnik *Odgłos, jaki wydaje ktoś, kto stara się nie wydawać żadnych odgłosów, Ratować Prośka *Regulamin tłoczni win *Syn cyrku *Świat według Garpa *Uwolnić niedźwiedzie *Wbrew regułom* Wymyślona dziewczyna *Zanim cię znajdę *
Aleena z biblionetki , różne gatunki literackie. Choć najwięcej przyjemności sprawiają mi: - powieści psychologiczne (Axelsson! Ekman! Oates!) - powieści kryminalne (Mankell!)- powieści fantasy (G.G. Kay!) Fantazy? Przebudzenie Krakena (Wyndham John) * czytatnik: Dorociowy czytatnik e-mail: dorocinska@wp.pl Diabeł kulawy Autor: LESAGE ALAIN RENÉ Diabeł Asmodeusz ,klasyka i cd Sercem byliśmy wielcy: Niezwykła historia żydowskiej rodziny karłów ocalałej z holocaustu : Koren Yehuda & Negev Eilat 125 zakazanych filmów: Historia cenzury w kinie Autor: Sova Dawn B. Żona podróżnika w czasie (Niffenegger Audrey) Odrodzona (Malarkey Tucker) Kraina Chichów (Carroll Jonathan) Pod nieobecność mężczyzn (Besson Philippe
Moja bratowa Annabel Autor: Besson Patrick dot59 Sto czyżyków (i piórko rajskiego ptaka) Autor: Pluta Jerzy Życie seksualne mojej ciotki Autor: Cheek Mavis Podróże z moją ciotką Autor: GREENE GRAHAM Niania w Londynie Autor: Nathan Melissa Niania potrzebna od zaraz Autor: Newland Bénédicte & Smets Pascale KEYES MARIAN arbuz itd. babskie czytadła ale zjadliwe irlandzka po przejściach KRANTZ JUDITH Babskie czydadła –ale da się wciągnąć Bez skrupułów: Autobiografia;Blichtr i patyna *Córka Mistrala *Dopóki się znów nie spotkamy *Klejnoty Tessy Kent * Kolekcja wiosenna *Księżniczka Daisy *Tylko Manhattan *Cykl Dom mody Dom mody (tom: 1) *Dom mody II (tom: 2) * Kochankowie (tom: 3) *
śląskie Czarny ogród Autor: SZEJNERT MAŁGORZATA Akropol z hołdy czyli Teologia Śląska Autor: Szymik Jerzy Śląski James Bond: Wspomnienia Autor: Gryt Jerzy
HENRYK WANIEK wprowadził cegonha Inny Hermes * 5.50 (2 ocen) Finis Silesiae * 5.11 (9 ocen) Martwa natura z niczym * 5.00 (4 ocen) Anonimowy opis zdobycia Ziemi znaleziony wśród strzępów krajobrazu w głębinach pamięci i pomiędzy domysłami, który odkrył i przygotował... 4.50 (2 ocen) Pitagoras na trawie 4.50 (2 ocen) Dziady berlińskie * 4.00 (1 ocen) Opis podróży mistycznej z Oświęcimia do Zgorzelca 1257-1957 4.00 (1 ocen) Wyprzedaż duchów: Sudety, jakich nie znamy * 4.00 (2 ocen) Sprawa Hermesa * TOURNIER MICHEL Piętaszek czyli Otchłanie Pacyfiku * 4.83 (18 ocen) Eleazar czyli Źródło i Krzew * 5.50 (2 ocen)/Król Olch * 4.69 (32 ocen)Złota kropla * 4.50 (2 ocen) Kacper, Melchior i Baltazar * KryminałOWE ? AUTOR: SHAW IRWIN Hotel Św. Augustyna * 4.46 (133 ocen) Młode lwy * 4.80 (227 ocen) Głosy letniego dnia i inne utwory 4.78 (9 ocen) Pogoda dla bogaczy * 4.67 (230 ocen) Szus * 4.64 (122 ocen) Lucy Crown * 4.47 (142 ocen) Chleb na wody płynące * 4.44 (112 ocen) Dwa tygodnie w innym mieście * 4.24 (29 ocen) Taka sobie sobota * 4.10 (10 ocen) Wieczór w Bizancjum * 4.06 (54 ocen) Poszukiwania na ulicach miasta 4.00 (1 ocen) Zakłócenia w eterze * 3.95 (22 ocen) Dopuszczalne straty * 3.72 (39 ocen) Współcześni Hamleci * AUTOR: MANKELL HENNING Zapora * 5.00 (18 ocen) O krok * 4.95 (229 ocen) Piąta kobieta * 4.86 (188 ocen) Fałszywy trop * 4.84 (207 ocen) Comédia infantil * 4.60 (15 ocen) Mężczyzna, który się uśmiechał * 4.59 (122 ocen) Biała lwica * 4.40 (138 ocen) Morderca bez twarzy * 4.36 (285 ocen) Psy z Rygi * AUTOR: GODDARD ROBERT Malowanie ciemności * 5.01 (71 ocen) Zbyt późno * 4.89 (18 ocen) Zamknięty rozdział * 4.80 (20 ocen) Cienie przeszłości * 4.70 (43 ocen) Uchwycona w światło * 4.59 (32 ocen) Ucieczka Spod Obłoków * 4.44 (25 ocen) Bez śladu * 4.33 (27 ocen) Pożyczony czas * 4.25 (28 ocen) Zamknięty krąg * 4.12 (26 ocen) Zapisane w kamieniu * 4.12 (25 ocen) Dłoń w rękawiczce * 4.00 (22 ocen) Dni niepoliczone * 3.94 (17 ocen) Co kryje mrok * 3.87 (23 ocen) Przemiana
JAMES PHYLLIS DOROTHY PD JAMES Grzech pierworodny * 4.96 (26 ocen) Intrygi i żądze * 4.74 (31 ocen) Z nienaturalnych przyczyn * 4.73 (22 ocen) Zakryjcie jej twarz * 4.71 (17 ocen) Całun dla pielęgniarki * 4.62 (37 ocen) Śmierć każdego dnia * 4.58 (26 ocen) Ułomna ręka sprawiedliwości * 4.44 (18 ocen) Czarna wieża * 4.43 (30 ocen) Przedsmak śmierci * 4.40 (15 ocen) Nie dla kobiety * 4.38 (21 ocen) Otwarte drzwi 4.14 (7 ocen) Zmysł zabijania * 4.14 (14 ocen) Ludzkie dzieci * 4.06 (33 ocen) Niewinna krew *
Autor: Gardner Erle Stanley Nie zapomnisz mnie Autor: Margolin Phillip seryjny z czarną różą
Autor: MURAKAMI HARUKI Do BiblioNETki wprowadził(a): piazza Kafka nad morzem * 4.99 (387 ocen) Kronika ptaka nakręcacza * 4.99 (500 ocen) Tańcz, tańcz, tańcz * 4.92 (330 ocen) Koniec Świata i Hard-Boiled Wonderland * 4.88 (234 ocen) Norwegian Wood * 4.84 (670 ocen) Przygoda z owcą * 4.72 (450 ocen) Ślepa wierzba i śpiąca kobieta * 4.71 (38 ocen) Na południe od granicy, na zachód od słońca * 4.60 (434 ocen) Sputnik Sweetheart * 4.58 (360 ocen) Wszystkie boże dzieci tańczą * 4.46 (303 ocen) Po zmierzchu * 4.34 (235 ocen) Tony Takitani
DO MYŚLENIA Autor: DAWKINS RICHARD Bóg urojony Fenotyp rozszerzony: Dalekosiężny gen * /Bóg urojony * Samolubny gen * Ślepy zegarmistrz * Wspinaczka na szczyt nieprawdopodobieństwa * Rozplatanie tęczy: Nauka, złudzenia i apetyt na cuda Rzeka genów *
AUTOR: GAARDER JOSTEIN Córka dyrektora cyrku * Dziewczyna z pomarańczami * Hej! Czy jest tu kto? * Maja * Przepowiednia Dżokera * Szach mat: Zagadki, baśnie i opowiadania * Świat Zofii * Tajemnica Świąt Bożego Narodzenia * Vita brevis * W zwierciadle, niejasno * Żółty krasnal *
UPDIKE JOHN Książki wydane w cyklu "Seria o Króliku" Uciekaj, Króliku (Updike John) [tom 1] * Przypomnij się, Króliku (Updike John) [tom 2] * Jesteś bogaty, Króliku (Updike John) [tom 3] * Królik odpoczywa (Updike John) [tom 4] Rodzina Penderwicków: Wakacyjna opowieść o czterech siostrach, dwóch królikach i pewnym interesującym chłopcu Autor: BIRDSALL JEANNE wprow irbis MLODZIEZOWE Lato leśnych ludzi (Rodziewiczówna Maria) *
Wstrząsające trzęsienia ziemi Autor: Ganeri Anita –"Monstrrrualna Erudycja"
NIX GARTH Książki wydane w cyklu "Klucze do Królestwa" Pan Poniedziałek (Nix Garth) [tom 1] * Ponury Wtorek (Nix Garth) [tom 2] * Utopiona Środa (Nix Garth) [tom 3] * Książę Czwartek (Nix Garth) [tom 4] * Pani Piątek (Nix Garth) [tom 5] *
PARK BARBARA Książki wydane w cyklu "Zuźka D. Zołzik" Zuźka D. Zołzik baluje (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik chlapie ozorem (Park Barbara) Zuźka D. Zołzik i małpi interes (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik i ohydny keks (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik i potwór spod łóżka (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik i urodziny wstrętnego Józka (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik i walentynka-landrynka (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik na przeszpiegach (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik nie jest złodziejką (Park Barbara) * Zuźka D. Zołzik podrywa Pięknego Stasia (Park Barbara) Zuźka D. Zołzik zostaje fryzjerką (Park Barbara) *
#### japońscy autorzy dla koneserów " Malarz świata ułudy" Kazuo Ishiguro. Pejzaz w kolorze sepii.? Wybitny malarz kolaborujący z japońskimi faszystami w czasie II wojny. Prawie tak samo dobre jak " Okruchy dnia" "Kolekcja piękności" Whitney Otto Ostatnio popularny jest Haruki Murakami, - Mishima Yukio - Złota Pagoda, Na uwięzi.. Wariat, poeta, samuraj, samobójca, Pisarz skali i gęstości Kafki. Kobo Abe -Czwarta epoka. Kobieta z wydm Ryunosuke Akutagawa - Rashomon (choćby z ekranizacji Kurosawy). Mnie nieodparcie kojarzy się z Parnickim, a normalnym ludziom z Hemingwayem. było nie było, klasyk. Koji Suzuki - Ring, jesli masz ochote na pop o morderczej tasmie, co robi kuku napalonym oglądaczom. Miłe. Yasunari Kawabata - Tysiąc żurawii. Śpiące piekności. Zasłużony Nobel za styl i przecudnej urody delikatnośc opisów. sie to czyta jakby się oglądąło Sprawa osobista Kenzaburo Oe. Bardzo ciekwa jest Zlota pagoda Mishimy. Lafcadio Hearn czyli Koizumi Yakumo 1850-1904 - po polsku chyba : Kwaidan czyli opowieści niezwykłe, Wyd. Łódzkie 1984,. syn Greczynki i Irlandczyka. w wieku prawie 40 lat trafił jako korespondent do Japonii, został tam, ożenił się i zmienił nazwisko. Uczył angielskiego, pisał tam po japońsku. Dużo japońskich obyczajów i folkloru. ►wiersze, poezję, dzieła wybrane Misuzu Kaneko "Ptaszek, dzwonek i ja". Polecam! Yoshimoto Banana - Kuchnia - Pop dla panienek z dobrych domów, co wierzą w potęgę miłości, więzów rodzinnych i takich tam. Nie będąc dziewczęciem da się to przeczytać tylko bukwie po co. Ballada o Narayamie - zbiór japonskich opowiadań grozy, , źródło jednego z najbardziej hardkorowych horrorów, jaki widziałem. http://www.biblionetka.pl/jak_zaczac.asp
please
zamieszczajmy tu ksiązki, które są warto polecenia. Ostrzegajcie przed depresyjnymi, bo nie każdy udźwignie zły koniec. mile widziane przepisane kawałki...
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz