piątek, 10 lipca 2009

"Wilk Stepowy" - fragment

- autor nieznany -"Wilk Stepowy" - fragment
Ja, wilk stepowy gnam bez końca, 
Świat pod całunem śniegu legł, 
I nigdzie sarny ni zająca, 
A nawet kruk z gałęzi zbiegł. 
W sarenkach jestem zakochany, 
Ach, gdybym chociaż jedną miał, 
Wziąłbym ją w zęby, wziąłbym w łapy, 
I przy niej rozkosznie się grzał. 
Ach, jaki byłbym dla niej czuły, 
W jej uda kłami bym się wpił, 
Jej krew chłeptałbym do syta, 
A z żalu bym po nocach wył. 
Wystarczyłby mi nawet zając, 
Kawałek grzbietu, jeden skok; 
Czyż wszystko mnie już opuściło, 
Co rozwesela życia mrok? 
Siwieje mi już włos ogona, 
I bystrość oka przyćmił czas, 
Przed laty zmarła moja żona, 
Więc gnam za sarną w ciemny las. 
O sarnach marzę i zającach, 
Pragnienie gaszę lodu krą, 
Zimowy wiatr po nocach pląsa, 
Zanoszę diabłu duszę mą. 
Hermann Hesse 
Fragment książki "Wilk Stepowy" w przekładzie Gabrieli Mycielskiej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz